فوت و فن زندگی آپارتمانی
 
علمی وآموزشی و مذهبی وگردشگری و جهانگردی
آموزشی ومذهبی و جهانگردی و علمی
 
 
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 14:23 ::  نويسنده : صادق

 

فوت و فن زندگی آپارتمانی
در زندگي شهرنشيني امروز هر لحظه برتعداد ساختمان و آپارتمان‌ها افزوده مي‌شود، خانه‌هاي يك يا 2 طبقه كم‌كم جاي خود را به آپارتمان‌ها و برج‌هاي بلند داده‌اند. اكثر شهرنشينان امروزي در آپارتمان‌ها ساكنند به همين دليل داشتن آپارتمان سالم و مناسب مي‌تواند كيفيت زندگي شما را بهبود بخشد. اگر برج يا آپارتمان شما سرايدار دارد، به او آموزش دهيد كه در مصرف آبي كه براي نظافت استفاده مي‌كند و در نگهداري از فضاي سبز و ساماندهي زباله‌ها دقت لازم را به عمل آورد.
با ديگر ساكنان ساختمان ارتباط داشته باشيد، اين كار علاوه بر آن كه صميمت را ميان شما و ديگران تقويت مي‌كند، مي‌تواند شما را با مشكلات ساختمان آشنا كند و بتوانيد با كمك و همكاري ساير ساكنان راهي براي برطرف كردن مشكلات پيدا كنيد. مي‌توانيد يك تخته اطلاع‌رساني در راهرو نصب و از آن براي مطلع كردن ساكنان از اوضاع ساختمان استفاده كنيد. از آنجا كه ايران كشوري خشك است و جمعيت روبه رشدي دارد، بايد مشكل كم آبي را جدي بگيريم. بهتر است در قوانين ساختمان بگنجانيد كه كسي حق شستشوي خودرو در اين مكان را ندارد. كنتورهاي مشترك باعث مي‌شود كه ساكنان از ميزان مصرف خود آگاه نشوند و بدون آن كه احساس مسووليت كنند، مصرف خود را افزايش دهند. جدا بودن كنتورها باعث مي‌شود هر خانوار از هزينه مصرف خود آگاه شود و صرفه‌جويي را فراموش نكند. جاي خاصي را كه آفتابگير باشد، به محل پهن كردن رخت‌ها اختصاص دهيد و از همه بخواهيد تا رخت‌هاي خود را در همين جا پهن و خشك كنند تا ساختمان ظاهر خوبي داشته باشد.
زندگي در آپارتمان با كاهش تحرك و فعاليت‌ كمتر همراه است و تماشاي تلويزيون و كار با رايانه، جاي فعاليت فيزيكي را گرفته است. براي برطرف شدن اين مشكل بهتر است در حياط يا محل ويژه‌اي وسايل ورزشي مانند ميز پينگ‌پنگ، فوتبالدستي، دوچرخه ثابت و ... قرار دهيد تا همه بتوانند از آن استفاده كنند.
در ساختمان فضاي سبز ايجاد كنيد تا هم به سالم‌سازي هوا كمك كرده باشيد و هم چشم‌انداز زيبايي در ساختمان داشته باشيد و به شادابي و نشاط روح ساكنان بيفزاييد.
براي ايجاد تغيير در ساختمان بايد ساكنان دانش زيست‌محيطي كافي داشته باشند. براي اين كار مي‌توانيد از كتاب و مجلات كمك بگيريد و مطالب خواندني آنها را در تابلوي اطلاع رساني نصب كنيد تا بقيه هم بتوانند مطالعه كنند.
با اعضاي ساختمان جلسه‌هاي منظم بگذاريد تا با آنها بيشتر آشنا شويد و درباره موضوعات و مشكلات ساختمان با هم صحبت كنيد و تجارب خود را در اختيار يكديگر بگذاريد.
در مكان‌هاي عمومي ساختمان مانند راه پله و پاركينگ از لامپ‌هاي فلورسنت يا كم مصرف استفاده كنيد؛ با اين كار مصرف برق را به ميزان قابل توجهي كاهش مي‌دهيد.
وسايل ساختمان را به گونه‌اي انتخاب كنيد كه با محيط‌زيست‌ سازگار باشند و انرژي كمتري مصرف كنند تا علاوه بر كاهش هزينه‌ها، آسيب كمتري متوجه محيط زيست كرده باشيد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ خوش آمدید از حسن انتخاب شما کمال تشکر راداریم لطفا نظرات و پیشنهادات خودتان را بنویسید. با تشکر
١فرهنگي تغييرات وتکنولوژي-ديني
تبریک سال نو خداوند کدام گناه‌ها را نمی‌بخشد؟ اطلاعات نماز اطلاعات عمومی دینی میلاد امام حسن مجتبی (ع) بر مسلمین مبارکباد تبریک میلاد باسعادت حضرت محمد(ص9 و امام صادق (ع) داستان شیطان و مرد نماز گزار دانستنی های جالب و مفید از بین بردن بوی سیر و رفع بوی پیاز از دهان... اعمال ماه ذی القعده حلول ماه رمضان را پیشاپیش تبریک می گویم نكته‌های خواندنی درباره حضرت زهرا(سلام الله علیها) آغاز کار با نام خدا معنی ایمان ازدیدگاه امام علی (ع) روغن نارگیل چه خواصی دارد ورمی کمپوست چیست ؟ زندگی نامه شهید مسلم فشایی به همراه وصیت نامه اش تفسیر سوره یس دانستنیهای جالب و عجیب علمی!!! معجزه‏اى از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) عوامل مؤثر بر سلامت نظام اداري و رشد ارزش‌هاي اخلاقي در آن امید بخش‌ترین آیه قرآن کریم از زبان رسول اکرم(ص) نقش فرهنگ در پيشبرد اهداف استراتژيك سازما نها فرا رسیدن سال 1395را پیشاپیش تبریک می گویم فرهنگ و استراتژي یک دنیا شگفتى در یک پرنده كوچک ویژگی خاص «آیة‌الکرسی» فرهنگ سازماني از نقطه نظر رابرت كويين پیشاپیش شب یلداتان مبارک اسرار آفرينش در قرآن-قسمت نخست اربعين امام حسين عليه السلام چگونه عمر لپ تاپ مان را افزایش دهیم؟ رنگ شناسی در معماری فرارسيدن مام محرم ايام سوگواری سرور آزادگان جهان امام حسين (ع) را تسليت می گوييم پیشاپیش عید غدیر خم بر همه مسلمانان مبارک عيد قربان؛ روز ذبح نفس با تيغ تقوا لقب قائم علیه السّلام چرا بعضی از ویروس ها از دید ویروس کش پنهان می مانند ؟ از قلب ویندوز خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید پیشاپیش عید فطر را تبریکی گوییم عید مبارک باد مدیریت اسلایدهای چندبخشی در پاورپورینت 12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان 25 مکان برتر گردشگری دنیا حلول ماه مبارک رمضان بر شما مبارک باد تصاویری زیبا از طبیعت روستای شیخ مصطفی سرولایت در آبشار یخی آبنیک+تصاویر
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی وآموزشی وگردشگری و آدرس nnjj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان